Viba Barcelona

La ciutadania puntua amb un 8,1 l'oferta comercial de la ciutat

19 / 09 / 2018

La ciutadania de Barcelona puntua amb un notable (8,1) l’oferta comercial que proporciona la ciutat. La nota és similar a l'obtinguda els darrers anys. Actualment, i pel que fa al grau de satisfacció, el 86,1% dels enquestats (86,8% al setembre passat) afirmen estar molt o bastant satisfets. Són dades de l’enquesta Òmnibus que realitza periòdicament l’Ajuntament de Barcelona, elaborada a partir dels resultats obtinguts entre els mesos de març i abril entre les opinions expressades per un miler de persones participants.

L’atenció que els ciutadans reben per part dels comerciants a l’hora de fer les seves compres és molt o bastant satisfactòria per part del 81,9% dels entrevistats, la més elevada dels darrers anys (2009-2018), amb una nota mitjana del 7,7. 

En relació als horaris comercials, el 83,8% declara sentir-se molt o bastant satisfets, l’11,6% estan satisfets i el 4,1% poc o gens. La nota mitjana és de 7,9 (8,0 al setembre de 2017).

A la botiga de barri i la botiga especialitzada és on els enquestats afirmen que se senten més ben atesos (50,3%), seguit dels mercats municipals (21,0%), supermercats (14,4%), centres comercials (4,8%) i hipermercats (0,9%).

A l’hora d’anar a comprar, els trets que més es valoren són, per aquest ordre, l’honradesa (75,3% [69,6% al setembre passat]), la professionalitat (61,7% [59,7%]), el tracte que es rep (58,7% [56,8%]), l’assessorament del producte (48,6% [44,9%]) i la rapidesa (34% [39,9%]).

Preguntats els enquestats si acostumen a fer les compres de casa seva, un 57,2% afirma que les fa ‘sempre’, situació en què es produeix un augment significatiu  (51,9% al setembre passat), ‘sovint’ per part del 21% (20,4%), ‘algunes vegades’  l’11,8% (14,7%), ‘poques vegades’ el 5,1% (5,1%) i ‘mai o gairebé mai’ el 4,8% (7,8%).

Comerç electrònic

D’altra  banda, l’enquesta Òmnibus del passat mes de juny assenyala pel que fa a les compres en línia que actualment 6 de cada 10 ciutadans compra alguna vegada per internet. Els homes hi compren més (73,7%) que les dones (57,3%). Per franges d’edat, el grup de població de 25 a 34 anys és el que més ús fa del comerç electrònic.

La majoria de les persones que compra alguna vegada per internet ho fa de manera ocasional (el 53,3%). El 20% ho fa cada mes i el 12,6% cada dos mesos. El 7,2% cada dues setmanes i cada setmana ho fa el 6,5%. L’evolució posa de manifest que tot i el que els percentatges de compra habitual encara són baixos, a cada mostra que es realitza aquest valors es mantenen o pugen amb mesura, mentre baixa la compra ocasional (un 5,2% pel que fa a un any).

Els tipus de producte que més es compra és: informàtica (34,7% [29,0 al desembre passat]), roba i calçat (34,4% [30,3]), que pugen pel que fa a l’anterior estudi. Oci i cultura (34,2% [47,5]) registra una baixada.

Més Informació

Carregant...
x
X